Friday, February 12, 2010

Antara Syurga dan Neraka??


Bismillahirahmanirahim..

Antara syurga dan neraka???


Yang mana kan kau pilih?

Pasti aku akan menjawab syurga


Benar –benarkah aku memilih syurga??

Mampukah aku melalui persoalan-persoalan seterusnya??


Antara derita dan bahagia?

Aku memilih derita jika itu yang menjanjikan syurga


Antara nikmat dan bencana?

Aku memilih bencana jika itu mendekatkanku pada tuhan


Antara kesakitan dan kesihatan?

Aku memilih kesakitan itu jika itu yang mengajarku makna sebuah ketabahan


Antara suka dan duka?

Aku memilih kedukaan jika itu mengajar aku erti kehidupan


Antara kesenangan dan kepayahan?

Aku memilih kepayahan jika itu mendidik aku tentang sebuah pengorbanan


Antara kebiaasaan dan terasing?

Aku memilih terasing jika itu yang berlandaskan syariat Tuhan


Antara kelapangan dan kesempitan?

Aku memilih kesempitan andai itu yang membuatkan aku lebih bersyukur


Antara syurga dunia dan syurga akhirat?

Aku memilih syurga akhirat kerana disana aku akan kekal selama-lamanya


Namun,

Mampukah aku terus bertahan..

melalui semua penderitaan,kesakitan,kedukaan, bencana, kepayahan, kesempitan dan terasing daripada kebiasaan manusia…


Mampukah aku menghadapinya

melawan semua kebahagiaan, kelapangan, keindahan dan kenikmatan syurga dunia


Ya Allah..

Kau kuatkan aku untuk terus berjuang..

Kau bimbinglahku untuk terus cekal..

Kau berikanlah aku ketabahan..

Kau tetapkanlah hatiku..

agar aku tidak kelelahan ..


Aku harus yakin bahawa semua ini hanya sementara….

Kematian pasti menjemputku..

Penghujungnya ade kehidupan menantiku…

Syurga Hakiki tanda kasih suci Ilahi..


Serulah kebenaran walau pahit untuk ditelan.. Sahutlah perjuangan pertahankan keaggungan islam...bangkitlah menjadi pewaris generasi al-quran demi mendapat keredhaan Tuhan..

No comments:

Post a Comment